14.3.09

peynirli citir börek

Bu böregi yeni kesfettim ve bana cok lezzetli geldigi icin bir hafta icinde 3 defa yaptim.Hamuru yogurmak acmak ve tepside hazir hale getirmek toplam 20 dkmi aliyor.Kolay ve lezzetli bir tarif istiyorum diyorsaniz bence tam adresindesiniz.
Verecegim ölculerden 4 kisilik bir börek cikiyor daha fazla olsun isterseniz malzemeleri iki katina cikarabilirsiniz.
firindan cikmis hali:

malzemeler:
-1 sb ilik süt
-1 yumurtanin aki (sarisi üstüne)
-1/2 sb siviyag
-yarim paket kabartma tozu
-tuz
-un
-ayrica hamuru acmak icin siviyag
ici icin:
-200 gr beyaz peynir
-maydanoz
yapilisi:
Peyniri ezin kiyilmis maydonoz ekleyin ve iyice karistirip bir kenara koyun.Hamur icin;yumurta,süt ve siviyagi karistirip üstüne un,tuz ve kabartma tozunu ekleyip yogurun.Kulak memesi yumusakliginda bir hamur elde etmeye calisin.Eger kisi basina bir tane yapmak istiyorum diyorsaniz kisi sayisina göre bezeler koparin yada benim gibi tek parca halinde yapmak istiyorsaniz hamuru bezelere bölmeden tüm olarak oklava ile acin.Olabilidigince ince acmaya calisin bir firca yadimi ile hamurun heryerine sivi yag sürün ve carsaf böregi gibi hamurun kenarlarindan cekerek inceltin yeteri kadar actiktan sonra bir kenarini yufkanin ortasina dogru getirip katlayin üstüne sivi yag sürün ve diger katlari da o katin üstüne atin ve aralarina siviyag sürün,en üst kata da sürüp elinizle bastirarak biraz daha acmaya calisin ve ic malzemeyi yufkanizin üst kismina iyice yayin köseleri ortada birlestirecek sekilde katlayin ve elinizle biraz bastirin ic malzemenin cikmamasina dikkat edin.üstüne yumurta sarisi sürüp 180 Clik önceden isitilmis firinda 15 dk pisirin daha sonra dereceyi 200´e getirin ve üstü kizarana kadar pisirin.Dilimleyip servis yapin.afiyet olsun.

3 yorum:

harikamutfak dedi ki...

çok seviyorum boyle böreği...ellerine sağlık canım..ölçüleri aldım...pastanda güzel olmuş...keyifli bir gün dilerim..

hayriye73.blogcu.com dedi ki...

çok güzel bir böreğe benziyor..günlük tüketmek lazım sanırım, bende deneyeceğim...ellerine sağlık...sevgiler....

buzlubadem dedi ki...

Çok güzel olmuş, elinize sağlık.

 
Designed by Lena