31.3.09

seker hamurlu pasta


Pastanin bütün malzemesini hazir aldim yapmak isteyenlere fikir olsun diye tarifini vermek istedim.Aslinda kekini kendim yapardim ama riske girmek istemedim cunku gercekten riskli bir is.dilerseniz tarife gecelim.araba seklini nasil yaptigimi yayinlayamiyorum cunku resim cekmeyi unuttum ama emelin mutfagindan faydalandim umarim sizede faydasi olur.

malzemeler:
-2 paket kare pandispanya
-400 gr beyaz seker hamuru
-1 ck gida boyasi (ben siyah aldim camlar icin ama kahverengi oldu)
-acmak icin nisasta
kremasi icin:
-4 sb süt
-2 yk un
-1 yumurta
-1 pkt vanilya
-1 yk tereyag yada margarin
arasi icin:
-2 kivi
-1 muz
üstü icin:
-1 pkt krem santi
-1 sb süt
yapilisi:
Öncelikle krema icin;süt,un,yumurta ve vanilyayi karistirip kaynatiyoruz ve yagi ekleyip eriyinceye kadar karistiriyoruz bir kenara alip sogumaya birakiyoruz.kekimizi sekil verecegimiz sekilde kesiyoruz aralara soguttugumuz kremadan döküp hertarafina yayiyoruz ve meyveleri koyup onlarin üstünede kremamizdan koyup keki üstüne koyuyoruz islem kek bitene kadar devam ediyor.hazirladigimiz krem santiyi haizr olan arabimizin ker tarafina suruyoruz ve dolapta yaklasik yarim saat bekletiyoruz.Bu arada seker hamurumuzu üstüne nisasta serptigimiz masamiza koyup oklava yardimi ile acabiligimizce aciyoruz oklava yardimi ile kekimizin üstüne koyup elimizle seker hamurunu düzlestiriyoruz ve kenarlarini bicak yardimi ile kesiyoruz kalan hamurumuza renklediriciyi koyup yoguruyoruz ve istedigimiz sekilde kesip yapistiracagimiz tarafa firca yadimi ile cok az su sürüp yapistiriyoruz.seker hamurunu pastada düzlestirebilmek icin burdan faydalanabilirsiniz.kolay gelsin insallah biraz faydam olmustur.

1 yorum:

sevgi dedi ki...

Merhaba.Tariflerini çok beğendim.Peynirli çıtır böreğin tarifini aldım.Bir aksilik çıkmazsa bugün deneyeceğim.Haftada üç kez yaptım diyince tadını çok merak ettim.Sevgilerle

 
Designed by Lena