22.11.08

cikolatali ve cevizli baklava


cikolatali baklava

cevizli baklava

... vee ikisi bir arada...
inanilmaz bir tadi vardi.Cikolatali baklavayi daha önce hazir alip yemistim bu sefer evde denemeyi dusundum ve denedimama tam tutturamasamda, biraz becerebildim.Sizde denemek istersiniz diye tarifini vermek istedim.
Ayrica beni etkinlige davet eden arkadasim Tugbaya tesekkur ediyor ve kolayliklar diliyorum.
malzemeler:
-
1 paket hazir baklava yufkasi
-
2 paket bitter cikolata
-1 cb sivi yag
-1 sb dövulmus ceviz ici
serbeti icin:
-4 sb seker
-4,5 sb su
-yarim limonun suyu
yapilisi:
Hazir yufkamizi yagladigimiz tepsimize iki sira arasina bisey surmeden yerlestiriyoruz sonraki katlari bir corba kasigi sivi yag dökerek bes katta bir dövulmus ceviz icimizi ve rendeledigimiz cikolatamizdan serpistiriyoruz.Bu islemi yufkamiz bitene kadar devam ediyoruz ve en son dilimleyip ustune siviyagimizi gezdirip 200C önceden isttigimiz firinda alti ve ustu kizarana kadar pisiriyoruz.
Kaynatip ilittigimiz serbeti sicak baklavanin ustune dökup soguttuktan servis yapiyoruz.Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena