22.11.08

firinda kremali lazanya


Gecen hafta yapip resmini cektigim lazanyayi yayinlamaya hic firsatim olmadi. Evde bebek olunca degil tarif yayinlamaya, yemek yapmaya bile bazen vakit bulamiyorum.

Hazir vaktim varken hemen tarife geceyim;


malzemeler:

-bir paket lazanya (30 adet vardi benim pakette)

-500 gr kiyma

-2 sogan

-3-4 tane biber (ben paprika kullandim)

-tuz,karabiber,kekik

-3-4 yk sivi yag

-400 ml krema

-200 gr kasar peyniri

yapilisi:

-Büyük bir tencereye su koyup kaynatiyoruz. kaynayan suya 1 yk kasigi tuz ve 3 yk sivi yag ve makarnalarimizi da koyup hasliyoruz (8-10 dk).Haslanan makarnalarimizi sicak sudan alip soguk suya koyuyor ve süzüyoruz.

-Diger taraftan bir tavaya 1 yk sivi yag koyup soganlarimizi kavuruyoruz ve pembelesince kiymayi ve biberleri de ekleyip iyice kavuruyoruz.Kavrulan kiymamiza tuz baharat ve 100 ml kremamizi döküp bir tasim kaynatip ocagi kapatiyoruz.

-Dikdörtgen borcama sigacak sekilde bir sira makarna diziyoruz ve her tarafina gelecek sekilde cok az (1 yk)kasar peyniri serpistiriyoruz (üstüne koyacagimiz makarnalar ile birbirine yapissin).

-Makarnamizi 3 kat yaptiktan sonra kiymali karisimdan her tarafa esit gelecek sekilde dagitiyoruz.bu islem makarna bitene kadar devam ediyor.daha sonra kalan kremayida makarnalarin üstüne döküp 200 C lik firinda üstü kizarincaya kadar pisiriyoruz.Pisen lazanyayi dilimleyip servis yapiyoruz.

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena