22.11.08

patates dolmasi (kizartma)


Patatesi, özelliklede kizartmasini seven herkesin denemesi gereken bir tarif bence.Ne zaman darda kalsam ilk aklima gelen yemek diyebilirim, cünkü tadina güveniyorum ve yapimi kolay bir yemek.

Dilerseniz tarife gecelim.

malzemeler:

-6-7 adet büyük boy patates

-300 gr kiyma

-1 orta boy sogan

-4-5 adet yesil biber (biri üstünü süslemek icin)

-2 domates (biri üstünü süslemek icin)

-1 yk salca

-1 sb sicak su

-tuz,karabiber,pul biber,kekik

-kizartmak icin sivi yag

yapilisi:

-Patateslerimizi soyup ortadan ikiye ayiriyoruz ve iclerini iyice oyuyoruz.

-Derin bir tencerede kizdirdigimiz siviyagin icine patateslerimi tuzlayarak atiyoruz ve iyice kizardiktan sonra cikarip yagin süzülmesi icin bir pecetenin üstüne ters cevirip bekletiyoruz.

-Diger taraftan ufak dogradimiz soganlari ve kiymayi bir tavada iyice kavuruyoz icine minik dogradigimi biber,domates,tuz ve baharatlari ekleyip kavurma islemine devam ediyoruz ve sonra altini kapatiyoruz.

-Borcama yerlestirdigimiz patateslerimizin icini kiymali karisimla dolduruyoruz.

-Kiyma hazirladigimiz tavada salcayi kavuruyoruz, su ekleyip tasim kaynattiktan sonra patateslerimizin üstünde gezdiriyoruz.

-Patateslerimizi diledigimiz gibi süsleyip 200C firinda yaklasik 20 dk pisirdikten sonra servis yapiyoruz.



2 yorum:

Sevinç dedi ki...

Gerçekten çok güzel arkadaşım ellerine sağlık.Ben köfteye bayılırım birde patates olunca yanında değmeyin keyfime...
Ben seni arkadaşlarıma ekledim sende eklermisin?
http://sevincceden.blogspot.com...
Daha düzenliyorum yeni yeni yaklaşık 1 yıl oldu açalı etkinlik tariflerini falan ekleyeceğim güzel olacak inşaallah.Sevgiyle...

yapraksarma dedi ki...

Dolam başlığını görünce bakayım dedim..Ama hepsi birbirinden leziz çok farklı tariflerle karşılaştım..Canım patates dolmasıda harika gözüküyor..Uğradığınız için teşekkürler sevgielr

 
Designed by Lena