22.11.08

yabanmersinli tart




Finlandaya´da ögrendim bu tarti ve cok sevdim sizlerle paylasmak istedim.

Tart diyorum ama aslinda tart degil, adi yabanmersinli börek, ben hamurunu tart hamuruna benzettigim icin öyle dedim . Yabanmersini bulamazsaniz frambuaz kullanin derim cok guzel oluyor.

mucizembenibul´un ev sahipligi yaptigi p.d.c.s.etkinligine tart tarifimle katiliyorum.

Arkadasim kolay gelsin.

malzemeler:

-100 gr margarin (oda sicakliginda)

-3 yk seker

-1 yumurta

-1 pkt kabartma tozu

-aldigi kadar un

üstü icin:

-300gr yabanmersini yada frambuaz

-5 yk seker

-1 yumurta

-1 pk vanilya

-1,5 sb kremali yogurt (kremali yogurt bulamazsaniz, yari yariya krema ve yogurt kullanabilirsiniz)

yapilisi:

-Margarin, seker ve yumurtayi iyice karistiriyoruz üstüne un ve kabartma tozunu ekleyip kulakmemesi yumusakligina gelene kadar yoguruyoruz.Yaglayip unladigimiz kücük dikdörtgen (yuvarlak) borcama hamurumuzu bastirarak yayiyoruz.Hamurumuz ince olmali, kenarlarini hafif kaldiriyoruz tartta yaptigimiz gibi.

-Baska bir karistirma kabina kremali yogurt,yumurta,seker ve vanilyayi koyup iyice karisyoruz.

-borcamdaki hamurumuzun üstüne önce yabanmersinini döküp her tarafina yayiyoruz ve sonra yogurlu karisimi da üstüne döküp her tarafina yayiyoruz 200 Clik firinda yakalsik 35 dk pisirip

soguduktan sonra cayin yada kahvenin yaninda afiyetle yiyoruz.

1 yorum:

buzlubadem dedi ki...

İlginç olmuş :)

 
Designed by Lena