22.11.08

topalak


Akrabalarimdaki ev hanimlarinin cok sevdigi ve surekli yaptiklari bir aperatif diyebilirim.Bende cok seviyorum, aslinda yogurt ve sarimsakla servis yapiliyor ama ben sicak ve yogurtsuz yemeyi seviyorum ki resimde görmus oldugunuz topalak hem sicak hemde yogurtsuz.
Sizede tavsiye ederim gercekten denenmesi gereken bir tarif.
malzemeler:
-1 sb bulgur
-1 sogan
-1 yk salca
-2 yk siviyag
-tuz
-1,5 sb su
-yeteri kadar un (yaklasik 1 sb)
yapilisi:
Minik dogradigimiz soganlarimizi bir tencerenin icinde sivi yag ile pembelesinceye kadar kavuruyoruz,salcamizi ekliyoruz.Bulgur, su ve tuzu da ekleyip, suyunu cekene kadar pisiriyoruz.Pisirdigimiz bulguru yoguracagimiz bir kaba alip biraz soguttuktan sonra yoguruyoruz, yogururken diger elimizle de azar azar unumuzu ekliyoruz ve elimize minik bir parca alip yuvarliyoruz eger bulgur taneleri birbirine yapisiyorsa topalak hamurumuz hazir demektir (un az gelirse biraz daha ekleyebiliriz ya da unu cok olursa biraz su serpebiliriz).
Hazir olan hamurumuzdan elimizi una batirip minik parcalar koparip elimizde yuvaliyoruz.Diger taraftan derin bir tencerede makarna suyu hazirladigimiz gibi tuzlu su kaynatiyoruz ve hazirladigimiz topalaklarimizi onun icine yavasca dökup hasliyoruz.Hasladigimiz topalaklarin suyu cok olursa birazini dökebilirsiniz ya da isterseniz suyunu bir tabaga koyup corba gibi de icebilirsiniz ki ben öyle yapiyorum.Topalaklari soguttuktan sonra sarimsakli yogurtla servis yapabilirsiniz.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena