22.11.08

tahinli cörek


Türkiyede havalar isinmis diye duydum, eeee artik ilkbahar geldi.Burada, ben ilkbahara ait hic bisey göremiyorum disarda hava -5 derece ve kar yagiyor.Yerde yaklasik bir metre kar var.

Burada 2 mevsim kis, 1 mevsim ilkbahar, 1 mevsim de sonbahari yasiyoruz.neyse zamanla sizlere Finlandiya´nin mevsimlerini,gece ve gündüzünü anlatirim insallah.

Gecen hafta yaptigim tahinli cörek tarifi ile yemek guncesinin ev sahipligi yaptigi p.d.c.s.etkinligine katiliyorum.

Kolay gelsin arkadasim.

malzemeler:

-1 sb süt

-1 sb su

-2 tk kuru maya

-1 sb siviyag

-5 yk seker

-2 yk yogurt

-1 yumurta (beyazi icine sarisi üstüne)

-1 tk tuz

-aldigi kadar un

ici icin:

-yarim sb tahin

-yarim sb seker

-50 gr margarin (oda scakliginda)

üstüne sürmek icin:

-yumurta sarisi

-seker

-arzuya göre cekilmis ceviz,findik,badem (ben file badem kullandim)

yapilisi:

-Maya ile sekeri ilik su ve süt karisiminda eritiyoruz.

-Eriyen mayamizin üstüne un da dahil olmak üzere bütün malzemelerimizi koyup yogurarak yumusak bir hamur elde ediyoruz.yaklasik bir saat sicak bi yerde bekletiyoruz ki hamurumuz mayalansin.

-Mayalanan hamurumuzdan yumurta büyüklügünde bezeler yapiyoruz.

-Bezelerimizi tabak büyüklügünde acip, bir cay kasigi kadar margarinimizi actigimiz hamura sürüyoruz onunda üstüne tahin döküp hamurun her tarafina esit bi sekilde yayiyoruz ve onunda üstüne seker serpip sekil veriyoruz ve tepsiye yerlestiriyoruz.Ayni islemi diger bezelerdede uyguluyoruz.

-Tepsiye dizdigimiz cöreklerimizin üsütüne, yumurta sürüyoruz, seker ve badem serpip 180 Clik firinda üstü iyice kizarana kadar pisiriyoruz.

Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena