22.11.08

yagli ekmek


Kahvaltilarda sicak ekmek yemek gibisi yok.bende marketten az pismis ekmek alip, firinda 15 dk pisirdikten sonra kahvaltiya hazirliyorum.Genelde yagli ve baharatli ekmek aliyordum onun tadi ve kokusu cok güzel oluyor ama artik yagli almiyorum cünkü kendim yapiyorum.Nasil mi?isterseniz tarifini veriyim sizde deneyin.

malzemeler:
-
1 tane az pismis ekmek (ciabatta)
-100 gr tereyagi (oda sicakliginda)
-2 yk nane+pulbiberi+biberiye+karabiber+kimyon karisimi (isterseniz baska baharatlarda ekleyebilirsiniz)
-2 yk kasar rendesi

yapilisi:
Tereyagimizi ve baharatlari iyice karistiyoruz.diger taraftan ekmegimizi dilimliyoruz dilimlerken bicagimizi ekmegin dibine kada indirmeyelim ki dilimler birbirinden ayrilmasinlar.Ekmegimizin dilimleri arasina baharatli yagimizdan azar azar koyuyoruz.(Benim kullandigim ekmek cok kuru oldugu icin ben yaklasik bir su bardagi kadar su ile ekmegimi islattim)Üstüne kasar peynirimiz serpip 200C isittigimiz firinda 15-20 dk pisiriyoruz.Citit Citir sicacik ekmegimiz hazir.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena