22.11.08

elmali kurabiye

Zor günler gecirdim cünkü kizim hastaydi ama cok sükür simdi iyi hanimefendi.Kizim hasta olunca bende özel ve güzel bir sey yapamadim oyüzden sizlere daha önce yaptigim bir kurabiyenin tarifini vermek istedim.

Bu tarifimi arkadasim fatos´a gönderiyorum ve kolayliklar diliyorum.

malzemeler:

-250 gr margarin

-1 sb siviyag

-1 sb yogurt

-1/2 sb seker

-1 yumurta

-1 paket kabartma tozu

-aldigi kadar un

ici icin:

-3 elma (rendelenmis)

-1/2 sb seker

-1 tk tarcin

-1/2 sb ceviz

üstüne serpmek icin pudra sekeri

yapilisi:

-Un haric bütün hamur malzemelerimizi karisitiryoruz ve yumusak bir kivam elde edene kadar unu ekleyip yoguruyoruz.(Hamurun iyi yogurulmasi gerekiyor) üstünü kapatip dinlenmeye bekletiyoruz.

-Diger taraftan tavamiza elma ve sekeri koyup kavuruyoruz kapatmamiza az kala ceviz ve tarcinida ekleyip bir iki karistirdiktan sonra atesi söndürüp malzememizi sogutuyoruz.

-Dinlenen hamurumuzdan yumurta büyüklügünde bezeler yapip servis tabagi büyüklügünde aciyoruz.Actigimiz hamurumuzu bicak yardimiyla dörde bölüp her parcaya ic malzememizden bir kasik koyup yuvarliyoruz ve yagli kagit koydugumuz tepsiye diziyoruz.

-180 C isittigimiz firinda kurabiyelerimiz hafif kizarincaya kadar pisiriyoruz soguduktan sonra pudra sekeri serpip servis yapiyoruz.

Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena