22.11.08

ic pilavli tavuk dolmasi


Ilk denememdi ve basarili oldum.Bazi eksikleri oldu ama yinede tadina doyulmadi.Aslinda cok da zor degilmis yapilisi,benim gibi korkup da denemediyseniz kesinlikle deneyin derim.Ben firin poseti kullanmadim ve firin posetiyle nasil yapildigi hakkinda da bir bilgim yok o yuzden tavugu haslayarak yaptim,dilerseniz tarife gecelim de orda anlatayim sizlere.
malzemeler:
-1 adet tum pilic
-1,5 sb pirinc
-1 sogan
-1 yk cam fistigi
-1 yk kus uzumu
-1 tane dolmalik kirmizi biber (istege bagli)
-tavuk cigeri
-1 yk tereyagi
-4 sb su
-1 yk salca
-1yk yogurt
-tuz,karabiber
yapilisi:
Derin bir tencerede tavugumuzu hasliyoruz ve tavugu dikkatli bir sekilde tencereden cikarip firin tepsimize yerlestiriyoruz.Baska bir tencerede ufak ufak dogradigimiz soganimizi,cigeri,biberi ve cam fisitigimizi tereyagi ile kavuruyoruz yikayip suzdugumuz pirincimizi de ekleyip kavurma islemine devam ediyoruz ve tavuk suyundan aldigimiz 2 sb suyu ve kus uzumunude ekleyip kisik ateste pisiriyoruz.Pisen pilavimizi ocaktan alip tavugu doldurabildigimiz kadar dolduruyoruz.Diger yandan salca ve yogurda tuz ve karabiberi de ekleyip karistiriyoruz ve tavugumuzun her tarafina surup 200 C derece firinda ustu kizarana kadar pisiriyoruz.Artan pilavimizi servis tabagimiza dökuyoruz ve kizaran tavugu da pilavin ustune koyup servis yapiyoruz.Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

 
Designed by Lena